Umberto Boccioni Life and Art Periods

"Αυτό που θέλουμε να καταφέρουμε είναι να δείξουμε τη δυναμική εξέλιξη του ζωντανού αντικειμένου"

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Ο Umberto Boccioni (Ουμπέρτο Μποτσιόνι) υπήρξε ένας από τους πιο γνωστούς και σημαντικούς καλλιτέχνες ανάμεσα στους Ιταλούς Φουτουριστές, ένα καλλιτεχνικό κίνημα που εμφανίστηκε πριν από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Boccioni υπήρξε σημαντική προσωπικότητα όχι μόνο για την ανάπτυξη των θεωριών του κινήματος, αλλά και για την εισαγωγή καινοτόμων ιδεών που οδήγησαν στο δυναμικό, παρόμοιο με των Κυβιστών ύφος της ομάδας. Αρχικά συστήθηκε ως ζωγράφος, αλλά μετέπειτα παρήγαγε κάποια σημαντικά φουτουριστικά γλυπτά. Πέθανε σε ηλικία μόλις τριάντα τριών ετών, καθώς υπηρετούσε εθελοντικά στον ιταλικό στρατό, γεγονός που τον κατέστησε εμβληματικό στην εξύμνηση από τους Φουτουριστές, της μηχανής και της βίαιης καταστροφικής δύναμης του νεοτερισμού.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ

Παρά το γεγονός ότι ο Boccioni είναι άμεσα συνδεδεμένος και έχει συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην εξέλιξη του στυλ, που πλέον σχετίζεται με τον ιταλικό Φουτουρισμό, αρχικά εξελίχθηκε ως Νεο-Ιμπρεσιονιστής ζωγράφος, με κύρια θέματα στη ζωγραφική του τα τοπία και τα πορτρέτα. Μετέπειτα συνάντησε τον Κυβισμό αναπτύσσοντας ένα ύφος που ταίριαζε στην ιδεολογία του δυναμισμού και των βίαιων κοινωνικών αναταραχών, που βρισκόταν στην καρδιά του Φουτουρισμού. Ο Boccioni δανείστηκε τις γεωμετρικές φόρμες, που χαρακτηρίζουν το γαλλικό στυλ και τις χρησιμοποίησε για να προκαλέσει απόλυτους, εντυπωσιακούς ήχους για να συνοδεύσουν την απεικονιζόμενη κίνηση.
Ο Boccioni πίστευε ότι η επιστημονική πρόοδος και η εμπειρία του νεωτερισμού απαιτούσε από τον καλλιτέχνη να εγκαταλείψει την παράδοση της απεικόνισης στατικών, σαφώς διακριτών αντικείμενων. Η πρόκληση γι' αυτόν ήταν να αναπαραστήσει την κίνηση, την εμπειρία της ροής, καθώς και τη διείσδυση μεταξύ των αντικειμένων. Ο Boccioni συνόψισε αυτή την προσπάθεια με τη φράση "φυσικός υπερβατισμός"
Παρά τη γοητεία του από τη φυσική κίνηση, ο Boccioni είχε μια ισχυρή πίστη στη σημασία της διαίσθησης, μια στάση που κληρονόμησε από τα γραπτά του Henri Bergson και τους ζωγράφους του Συμβολισμού, στα τέλη του 19ου αιώνα. Η στάση αυτή καθόρισε την προσέγγιση του Boccioni στην απεικόνιση του σύγχρονου κόσμου, ενθαρρύνοντάς τον να του δώσει συμβολικές, σχεδόν μυθικές διαστάσεις, που προκάλεσε τα συναισθήματα του καλλιτέχνη όσο και την αντικειμενική πραγματικότητα της σύγχρονης ζωής. Από αυτήν την άποψη, η προσέγγιση του Boccioni είναι πολύ διαφορετική από εκείνη των Κυβιστών, το έργο των οποίων ήταν βασισμένο σε μια προσπάθεια να περιγράψουν από κοντά το φυσικό χαρακτήρα των αντικειμένων, εν τούτοις με ένα νέο τρόπο.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ UMBERTO BOCCIONI

Τα πρώτα χρόνια

Ο Umberto Boccioni γεννήθηκε το 1882 στην περιοχή της Καλαβρίας, μια αγροτική περιοχή στο νότιο άκρο της Ιταλίας. Οι γονείς του καταγόταν από την περιοχή Ρομάνια, στα βόρεια της Ιταλίας. Ως νεαρό αγόρι, ο Boccioni και η οικογένειά του μετακόμιζε συχνά, όπου τελικά εγκαταστάθηκαν στην Κατάνια, πόλη της Σικελίας, το 1897, και εκεί ολοκλήρωσε τη δευτεροβάθμια εκπαίδευσή του. Υπάρχουν λίγα στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι είχε κάποιο σοβαρό ενδιαφέρον για τις τέχνες μέχρι το 1901, οπότε μετακόμισε από την Κατάνια στη Ρώμη και εκεί γράφτηκε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης (Accademia di Belle Arti di Roma).

Η αρχική εκπαίδευση

Στη Ρώμη ο Boccioni συναντήθηκε με το μελλοντικό του συνεργάτη στον Φουτουρισμό, τον Gino Severini (Τζίνο Σεβερίνι). Και οι δύο σπούδαζαν υπό την επίβλεψη του Giacomo Balla (Τζιάκομο Μπάλα), ο οποίος ήταν γνωστός ως ζωγράφος του Ντιβιζιονισμού και ο Boccioni κατέληξε να γίνει ένας από τους πιο πιστούς μαθητές του ύφους του. Κατά τη διάρκεια αυτών των ετών, συνέχισε τα ταξίδια του τόσο στην Ιταλία όσο και εκτός Ιταλίας. Επισκέφθηκε το Παρίσι για μεγάλο χρονικό διάστημα, όπου συνάντησε τον Ιμπρεσιονισμό για πρώτη φορά, και τον ακολούθησε με την παραμονή του στη Ρωσία.

Umberto Boccioni Biography
MORE

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ένα μεγάλο μέρος της τέχνης που παρήχθη στην Ιταλία ήταν, κατά τη γνώμη του Boccioni, κάπως επαρχιακό. Στο Μιλάνο, ωστόσο, υπήρχε μια προοδευτική ομάδα νέων καλλιτεχνών γνωστή ως Famiglia Artistica (Καλλιτεχνική Οικογένεια). Έτσι, το 1907, ο Boccioni μετακόμισε στο Μιλάνο, όπου συνάντησε τον Filippo Tommaso Marinetti (Φιλίπο Τομάζο Μαρινέτι), ποιητή και θεωρητικό του Συμβολισμού. Δύο χρόνια αργότερα, στις 20 Φλεβάρη του 1909, ο Marinetti δημοσίευσε το πρώτο φουτουριστικό μανιφέστο στην πρώτη σελίδα της καθιερωμένης γαλλικής εφημερίδας Le Figaro. Πολύ γρήγορα προσέλκυσε οπαδούς, μεταξύ των οποίων και ο Boccioni, ο Severini, ο Balla, ο Carlo Carra (Κάρλο Καρά) και ο Luigi Russolo (Λουίτζι Ρουσόλο). Όμως, στα χρόνια που ακολούθησαν, ο Boccioni αποδείχθηκε ότι ήταν ο πιο ειλικρινής υποστηρικτής και σημαντικός θεωρητικός του Φουτουρισμού, για να μην αναφέρουμε ότι ήταν ο κύριος υπεύθυνος για την εφαρμογή του παραδείγματος του Marinetti στις εικαστικές τέχνες

Η ώριμη περίοδος

Η αρχή του Φουτουρισμού συνέπεσε με την πιο παραγωγική περίοδο του Boccioni, ως καλλιτέχνη. Στις 11 Φεβρουαρίου του 1910, υπό την ηγεσία του Boccioni, το "Μανιφέστο των Φουτουριστικών ζωγράφων", δημοσιεύτηκε στο περιοδικό του Marinetti, Poesia (Ποίηση), και υπεγράφη από τους Severini, Balla και άλλους. Απευθυνόμενο στους "Νέους Καλλιτέχνες της Ιταλίας", αυτό το νέο μανιφέστο, όπως και το προηγηθέν, ουσιαστικά έκανε επίθεση σε θεσμούς, όπως μουσεία και βιβλιοθήκες, που θεωρήθηκαν από τους Φουτουριστές παρωχημένοι. Ο Boccioni και οι Φουτουριστές στόχευαν σε μία από τις βασικές αξιώσεις της Ιταλίας για το κύρος, το κλασικό παρελθόν της, το οποίο θεωρούσαν εμπόδιο για την ανάπτυξη της χώρας ως μιας σύγχρονης δύναμης.

Αργότερα την ίδια χρονιά ο Boccioni δημοσίευσε, και πάλι στο περιοδικό του Marinetti Poesia, το "Τεχνικό Μανιφέστο της Φουτουριστικής Ζωγραφικής". Δήλωσε "όλα εκείνα τα θέματα που μέχρι τώρα χρησιμοποιήθηκαν, πρέπει να παραμεριστούν, προκειμένου να εκφράσουμε τη στροβιλίζουσα ζωή του χάλυβα, της υπερηφάνειας, του πυρετού και της ταχύτητας."

Ως νέος καλλιτέχνης, ο Boccioni είχε επιλέξει θέματα που απλώς του έκαναν εντύπωση, αλλά ως Φουτουριστής, επέλεγε τα θέματα ως οχήματα για τις ζωγραφικές θεωρίες. Ένα θέμα που τον ενέπνεε συχνά ήταν η πόλη και την εξερεύνησε σε έργα του όπως Οι δυνάμεις του δρόμου (The Forces of the Street) και Ο δρόμος μπαίνει στο σπίτι (The Street Enters the House), και τα δύο του 1911.

Το 1912, η φουτουριστική ομάδα πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή έκθεση ζωγραφικής στο Bernheim-Jeune, στο Παρίσι. Το κεντρικό έργο του Boccioni ήταν ένα τρίπτυχο με τίτλο Καταστάσεις του μυαλού Ι-ΙΙΙ: Οι αποχαιρετισμοί, Αυτοί που μένουν και Αυτοί που φεύγουν (States of Mind I-III: The Farewells, Those Who Stay and Those Who Go, όλα το 1911), το οποίο θεωρείται από πολλούς ως το πιο φιλόδοξο έργο του καλλιτέχνη μέχρι εκείνη τη στιγμή. Στο έργο του αυτό προσπάθησε να εγκαταλείψει την εξάρτηση από κάθε περιγραφική πραγματικότητα, επιλέγοντας αντ 'αυτού, όπως ο ίδιος το έθεσε, να αφήσει τα χρώματα και τις μορφές ... να εκφράσουν τον εαυτό τους". Εν ολίγοις, ο Boccioni σχεδίασε αυτά τα έργα για να εκφράσει τη νοοτροπία ενός Φουτουριστή, στην οποία το παρελθόν δεν είχε καμία θέση, σχετικά με το πώς ο καλλιτέχνης έβλεπε τον κόσμο γύρω του.

Στο Παρίσι, ο Boccioni επισκέφθηκε διάφορα στούντιο καλλιτεχνών, συμπεριλαμβανομένων αυτά των Braque (Μπρακ), Brancusi (Μπρανκούζι), Archipenko (Αρσιπένκο) και Duchamp-Villon (Ντυσάν-Βιλόν). Αυτό που είδε τον ενθάρρυνε να εφαρμόσει τις αρχές του στη γλυπτική, με αποτέλεσμα τη δημιουργία έργων όπως Η δημιουργία ενός μπουκαλιού στο Διάστημα (The Development of a Bottle in Space - 1912) και Μοναδικές φόρμες συνέχειας στο Διάστημα (Unique Forms of Continuity in Space - 1913). Αυτό το νέο του ενδιαφέρον, τον οδήγησε επίσης στο να γράψει το "Το Μανιφέστο της Φουτουριστικής Γλυπτικής."

Τα τελευταία χρόνια

Umberto Boccioni Photo

Το 1913, ο Boccioni άρχισε να συμβάλλει στην πειραματική εφημερίδα Lacerba, η οποία είχε ιδρυθεί από τον Φλωρεντίνο συγγραφέα και Φουτουριστή, Giovanni Papini (Τζιοβάνι Παπίνι) (η Lacerba έξέδωσε 70 θέματα από την 1η Ιανουαρίου του 1913 μέχρι και τις 22 Μαΐου του 1915). Με αυτή την εφημερίδα, ο Boccioni και άλλοι είχαν πια μια εφημερίδα αποκλειστικά αφιερωμένη στην προώθηση των ιδεών του κινήματος. Τον Απρίλιο του επόμενου έτους, ο Boccioni δημοσίευσε το βιβλίο του, "Φουτουριστική Ζωγραφική και Γλυπτική", μακράν ο πιο ολοκληρωμένος απολογισμός της Φουτουριστικής καλλιτεχνικής θεωρίας, γραμμένος από ένα ιδρυτικό μέλος.

Το 1914, ο Μεγάλος Πόλεμος άρχισε και εξαπλώθηκε γρήγορα σε όλη την Ευρώπη, και η αξιοσημείωτη αγριότητά του έμοιαζε πολύ με την καθαρτική βία, που οι φουτουριστές για καιρό απαιτούσαν. Έτσι, τον Ιούλιο του 1915, ο Boccioni, μαζί με τον Marinetti, τον Russolo και πολλούς άλλους Φουτουριστές, συμμετείχαν στο Τάγμα Εθελοντών Ποδηλατών της Λομβαρδίας (Lombard Volunteer Cyclist Battalion).

Το τάγμα διαλύθηκε το Δεκέμβριο εκείνου του έτος και κατά τη διάρκεια της άδειας του από τον πόλεμο, ο Boccioni συνέχισε να ζωγραφίζει, να γράφει και να δίνει διαλέξεις. Κλήθηκε και πάλι από τον στρατό τον Ιούνιο του 1916, και υπηρέτησε έξω από τη Βερόνα σε μια ταξιαρχία πυροβολικού. Κατά τη διάρκεια μιας άσκησης, ο Boccioni έπεσε από το άλογό του και ποδοπατήθηκε. Ακόμα νεαρός σε ηλικία, μόλις τριάντα τριών, ο Boccioni υπέκυψε στα τραύματά και πέθανε μια ημέρα αργότερα στις 17 Αυγούστου.

ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑ

Αν και το φουτουριστικό κίνημα σχετίζεται περισσότερο με τον ιδρυτή του, Filippo Tommaso Marinetti, η καλλιτεχνική κατεύθυνσή του οφείλει πολλά στον Umberto Boccioni. Είναι υπεύθυνος για την παραγωγή των σπερματικών κειμένων της φουτουριστικής τέχνης και ήταν, σε μεγάλο βαθμό, από τους πιο ταλαντούχους, τεχνικά έμπειρος και καλύτερα εκπαιδευμένος καλλιτέχνης του κινήματος. Παρά το σύντομο της καριέρας του, έγινε ένας παραγωγικός σπουδαστής πρωτοποριακών στυλ, ενώ ταυτόχρονα προσπάθησε να δημιουργήσει κάτι εντελώς καινοτόμο: μια τέχνη που εξέφραζε με μοναδικό τρόπο την ταχύτητα, το δυναμισμό και την τραγωδία του μοντέρνου τρόπου ζωής.


ΦΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ BOCCIONI ΦΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ

"Τίποτα δεν είναι απόλυτο στη ζωγραφική. Αυτό που ήταν η αλήθεια για τους ζωγράφους του χθες, δεν είναι παρά ένα ψέμα σήμερα."

"Για να απεικονίσεις μια ανθρώπινη φιγούρα δεν πρέπει απλά να τη ζωγραφίσεις· θα πρέπει να αποδώσεις την όλη ατμόσφαιρα που την περιβάλλει."

""[Ο πόλεμος είναι], ένα θαυμάσιο, υπέροχο, φοβερό πράγμα. Και στα βουνά φαντάζει μια μάχη με το άπειρο. Μεγαλειώδης, τεράστια, ζωή και θάνατος. Είμαι ευτυχισμένος"

"Θα αφήσω αυτή την ύπαρξη με μια περιφρόνηση, για όλα όσα δεν είναι τέχνη."

 

Error occured while saving commment. Please, try later.