Ταυτοτητα Υλοποιησης
Ο οδηγός στοχεύει στην παρουσίαση της μοντέρνας εικαστικής τέχνης με φρέσκο και σαφή τρόπο. Σκοπός του είναι να δώσει στον επισκέπτη μια γενική εποπτεία, χωρίς εξαντλητικές λεπτομέρειες, έτσι ώστε να είναι ευχάριστα πλοηγήσιμος.
Η χρονική περίοδος, που καλύπτει ο οδηγός, ξεκινά περίπου από τα μέσα του δέκατου ένατου αιώνα και φτάνει ως τη δεκαετία του 1960. Η καλλιτεχνική δημιουργία αυτού του χρονικού διαστήματος αφορά στη λεγόμενη μοντέρνα τέχνη. Πολλοί τείνουν να συγχέουν τη μοντέρνα με τη σύγχρονη τέχνη, ωστόσο ο δεύτερος όρος δηλώνει περισσότερο την πλέον πρόσφατη καλλιτεχνική παραγωγή, που θα μπορούσε, ίσως, να πει κανείς ότι αφορά σε έργα από τη δεκαετία του ΄60 ή του ΄70 ως ακριβώς αυτό εδώ το λεπτό.
Η απλή δομή του οδηγού εξυπηρετεί το γρήγορο προσανατολισμό και την εύκολη πλοήγηση. Το θέμα κάθε σελίδας αναπτύσσεται με σαφή και περιεκτικό τρόπο, με κοινά δομικά χαρακτηριστικά, που ευνοούν το γρήγορο εντοπισμό του σημείου ενδιαφέροντος. Επιπλέον, η χρήση επεξηγηματικών αναδυόμενων παραθύρων καλύπτει τυχόν κενά, σε όρους, πρόσωπα και έργα της τέχνης. Έτσι, ο επισκέπτης έχει όλα όσα χρειάζεται, για να εξερευνήσει το συναρπαστικό κόσμο της τέχνης στη μοντέρνα εποχή τέχνη.
Κατά την ανάλυση της εφαρμογής, μία από τις πιο βασικές διαδικασίες που λαμβάνει χώρα είναι η επισκόπηση της υφιστάμενης κατάστασης, κυρίως σε ό,τι αφορά στην εύρεση σχετικών εφαρμογών και την αποτίμηση των χαρακτηριστικών τους. Πραγματοποιήθηκε εκτεταμένη διαδικτυακή αναζήτηση, αρχικά σε ελληνικούς ιστότοπους και στη συνέχεια σε αντίστοιχες εφαρμογές στην αγγλική γλώσσα. Μεταξύ άλλων, εντοπίσθηκε και μελετήθηκε επισταμένως η ιστοθέση theartstory, καθώς αξιολογήθηκε ως η πλέον κατάλληλη από πλευράς πληρότητας, σαφήνειας και έκτασης της ανάλυσης, σε επίπεδο οργάνωσης και παρουσίασης του περιεχομένου, καθώς και των διεπαφών διάδρασης και αλληλεπίδρασης με το χρήστη. Έτσι, το theartstory αποτέλεσε τη βάση του ελληνικού οδηγού μοντέρνας και ένα μεγάλο τμήμα του υιοθετήθηκε στην υλοποίησή του.
Μπορείτε να επισκεφτείτε τη σελίδα εδώ.
Στο πλαίσιο της διεπιστημονικότητας, που υπαγορεύεται τόσο από το χαρακτήρα του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών όσο και από τη φύση όλου του εγχειρήματος ανάπτυξης του οδηγού - τέχνη και τεχνολογία - πολλοί άνθρωποι συνεισέφεραν στην ολοκλήρωση της προσπάθειας και με πολλούς τρόπους. Ξεκινώντας από την προθυμία συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων, την επιμέλεια των κειμένων και των μεταφράσεων, τον έλεγχο του περιεχομένου ως προς την ορθότητα και ακρίβεια των παρεχόμενων πληροφοριών, συμβουλές και υποδείξεις γραφιστικής φύσης μέχρι και την τεχνική υποστήριξη, καθοδήγηση και αντιμετώπιση προβλημάτων, η συμβολή όλων ήταν σημαντική για την ολοκλήρωση του οδηγού.
Η Ανθή Προκίδη, η Μαριά Γκόρτσου, η Μαρία Ντουλαπτσή, ο Κωστής Τσιώκας, η Περσεφόνη Χατζάρα, η Ελένη Ευαγγέλου, η Φανή Μποντούρογλου, η Βιβή Νικολαϊδου, ο Χρήστος Χήρας, ο Ρήγας Κωτσάκης, ο Λάζαρος Βρύσης, ο Νίκος Τσίπας, ο Μπάμπης Δημούλας, βοήθησαν, άλλος λιγότερο, άλλος περισσότερο, προσφέροντας τις γνώσεις τους και τις συμβουλές τους
Ο οδηγός ιστόριART δημιουργήθηκε από τη Χατζάρα Ελένη, στο πλαίσιο συμμετοχής της στο Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΔΠΜΣ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με τίτλο "Προηγμένα Συστήματα Υπολογιστών και Επικοινωνιών". Η εφαρμογή προέκυψε ως αποτέλεσμα της διπλωματικής της εργασίας, που θέμα της ήταν η θεωρητική, ερευνητική και μεθοδολογική επισκόπηση και καταγραφή σχετικών προσπαθειών, με σκοπό το σχεδιασμό και τη δημιουργία ενός πολυμεσικού οδηγού, για τη μοντέρνα εικαστική τέχνη. Επιβλέπων της μεταπτυχιακής διατριβής ήταν ο Αν. Καθ. Πασχαλίδη Γρηγόρης, του τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, του ΑΠΘ.